Thursday, January 11, 2007

Ika I Rutan

Jag minns inte många barnprogram som gick när jag var liten, men ett av få som verkligen gjorde ett starkt intryck var Ika I Rutan. Jag har länge haft i tankarna att jag vill se om en del av det för att se om jag fortfarande tyckte om det.

Jag fick tag på två entimmesklipp för några månader sedan, men hade sedan inte tid att se dem. Men strax innan jul satte vi oss ner, jag och Stella, och tittade igenom dem. Boy, jag hade glömt hur bra det var. Hur annorlunda. Otroligt stimulerande och rätt intellektuellt på ett kreativt sätt. Och musiken var också jättebra.

Intressant nog har jag läst många på nätet som skriver att dem varit vettskrämda av Ika. Kan ej förstå detta. Jag älskade det programmet. Om du vill se ett smakprop, gå till youtube och sök på Ika I Rutan. Här är introsekvensen. Underbart.

No comments: